مصاحبه مفصل معمارزاده : بالاخره عروسی به کوچه ما هم می‌رسد

طوفان سرخ

قهرمانان

میثاق جان الان وقت حرف زدن است چون هر چه حرف نزنی می‌گویند اشتباه کرده و اشتباهاتش را هم قبول دارد. شاید اینطوری برایت بدتر شود. برای منتقدانت چه جوابی داری؟
چه جوابی بدهم؟ من که با هیچ کس صحبت نمی‌کنم اما بعضی‌ها دوست دارند برخی فوتبالیست‌ها را بیهوده بزرگ کنند و برخی دیگر را مدام بکوبند. این اتفاق سال‌ها است که می‌افتد و من هم حرفی ندارم اما بالاخره عروسی به کوچه ما هم می‌رسد.
از خودت نمی‌گویی، حداقل درباره بازی بگو.
بازی؟ چه بگویم؟ باختیم دیگر.
وقتی اول بازی به صف شده بودید در چهره‌ات استرس زیادی دیده می‌شد. آیا این استرس به خاطر این بود که تا شب قبل از بازی معلوم نبود تو بازی می‌کنی یا حقیقی؟
نمی‌دانم اما استرس زیادی نداشتم، نمی‌دانم شاید هم حالم خوب نبود! (اینجا میثاق می‌خواهد بی‌خیال مصاحبه شویم اما سوال‌ها ادامه پیدا می‌کند)
خیلی‌ها تو را روی هر دو گل مقصر می‌دانند، خودت نظری در این باره داری؟
در گل دوم من مقصر نبودم، ۳ به یک شده بودیم. برهانی هم پاس به عقب داد. وقتی بازیکن حریف زیر توپ می‌زند و با من تک به تک می‌شود چه کار کنم؟ (دوباره معمارزاده می‌خواهد قید مصاحبه را بزند)
باختن در دربی حساسیت‌زا است و همه می‌خواهند حرف‌های تو را بشنوند.
درست است که دربی اهمیت دارد اما فوتبال که با فوتبال فرق ندارد. اگر آن طرف زمین پنالتی ما گل می‌شد الان اینقدر حرف و حدیث درست نمی‌شد.
جواب انتقادها را چطور می‌دهی؟
هر کس دوست دارد انتقاد کند، اشکال ندارد.
درباره گل اول خیلی‌ها تو را مقصر می‌دانند. چه حرفی داری؟
توپ جلوی من زمین خورد اما هر گلی که می‌خوری توجیه دارد، بالاخره این گل هم توجیه دارد و یک نفر مقصر است.
حالا روی گل‌های خورده خودت را مقصر می‌دانی یا نه؟
گل‌های خورده؟ (کمی فکر می‌کند) گل اول شاید اما گل دوم نه. (میثاق دوباره می‌خواهد از زیر مصاحبه در برود اما از این به بعد جدی می‌شود و به همان سوال‌ها جواب‌های کامل‌تری می‌دهد)
دوباره برمی‌گردم به خانه اول و انتقادهایی که در این دو سه روزه به عملکردت در دربی وارد بوده.
هر کسی بعد از بازی می‌تواند حرف بزند اما اینکه کارشناسان چه بگویند مهم است. فکر می‌کنم الان خود بازیکنان بیشتر از همه ناراحت باشند تا افراد دیگر. در فوتبال وقتی تیمی می‌بازد دلایل زیادی می‌توان برای باخت ردیف کرد. از اشتباه فردی گرفته تا کار گروهی ضعیف. بدشانسی هم می‌تواند یکی از دلایل باخت باشد. شاید اگر توپی که من دفع کردم نیم متر آن طرف‌تر می‌افتاد این همه انتقاد نمی‌شد. فوتبال همین است، یک روز می‌بریم، یک روز هم می‌بازیم، من درباره دربی‌های گذشته حرف نمی‌زنم چون نبودم اما شرایط بازی را هم باید در نظر گرفت.
جلال چراغپور در برنامه ورزش از نگاه دو می‌گفت میداودی ضرباتش را با تمام روی پا به قسمت عمودی توپ می‌زند و مثل ضربه لوپ‌دراپ پینگ‌پنگ که کات‌دار است، کار را برای گلر سخت می‌کند. واقعا همین‌طور است؟
به هر حال فکر می‌کنم همانطور که آقای چراغپور گفته توپ برعکس می‌چرخید و چرخش خاصی داشت. الان هرچه توضیح بدهم فایده‌ای ندارد اما وقتی توپ جلوتر از من زمین خورد پیش‌بینی کردم دفع‌اش کنم بهتر است تا اینکه یکضرب بگیرمش. متاسفانه بعد از ریباند توپ افتاد جلوی پای بازیکن حریف و مهاجم آنها هم در صحنه حاضر بود.
اما ضربه میداودی شدید هم نبود.
اگر شدت حرکت توپ زیادتر باشد مهارش راحت‌تر است. هر توپی شرایط خاص خودش را دارد. سرعت توپ مهم نیست، شاید خیلی توپ‌های محکم‌تر را راحت تر‌ بتوان گرفت اما درباره آن صحنه من هر چه بگویم می‌شود توجیه چون توپ رفته توی دروازه ما اما این اتفاق برای هر گلری پیش می‌آید و این بار گریبانگیر من شد.
نمی‌شد در صحنه گل دوم به جای تعقیب برهانی با یک جهش توپ را از زیرپایش بزنی؟
من نمی‌خواستم او را بزنم، می‌خواستم تاخیر بدهم تا بقیه مدافعان برسند. زاویه هم بسته شد تا او نتواند مستقیم دروازه را باز کند اما پایم گیر کرد و افتادم زمین، برهانی هم پاس به بیرون داد و نتوانست یکضرب دروازه را باز کند اما وقتی شیرازه خط دفاع تیم از هم پاشیده شد این اتفاق پیش می‌آید. با این حال اگر مقصر بودن من فشارها را کم می‌کند من خودم را مقصر اعلام می‌کنم.
همین؟
باید از هواداران واقعی تیممان عذرخواهی کنم اما باید نگاهمان به آینده باشد. ما ۲۷ بازی دیگر داریم و می‌توانیم تغییرات زیادی در جدول بدهیم. آینده‌ای هم وجود دارد اما نباید با تخریب بازیکنان تیم را از بین ببریم. تخریب که کاری ندارد و راحت‌ترین کار است اما باید حمایت کنند تا بازیکنان دوباره روحیه بگیرند. فکر می‌کنم پرسپولیس هنوز هم مدعی اول قهرمانی باشد ولی با این هجمه انتقادهایی که از من و خیلی از بازیکنان شده کار سخت می‌شود. من تمام تلاشم را در زمین می‌کنم اما بعضی اتفاقات را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.
حمید استیلی گفته ضربه میداودی قپی نبوده که تبدیل به گل شود و به نوعی غیرمستقیم تو را مقصر معرفی کرده.
آقای استیلی به عنوان مربی حق دارد نظرش را اعلام کند. من خودم را مقصر می‌دانم اما توپ‌های ساده‌تر از این هم ریباند می‌شود. با این حال از هواداران عذر می‌خواهم.
بعد از باخت به استقلال چه بر تو گذشت؟
خب همیشه وقتی تیم می‌بازد یا نتیجه نمی‌گیرد همه ناراحتند اما در فوتبال ایران گلر مقصر تمام شکست‌هاست. وقتی تیم می‌برد هیچ‌کس به دروازه‌بان‌ها توجه نمی‌کند حتی اگر بهترین بازی‌اش را انجام داده باشد و همه حواسشان به آنهایی است که گل می‌زنند. من خودم فکر نمی‌کردم اینطوری ببازیم و به همین خاطر بعد از بازی خیلی ناراحت بودم و این ناراحتی الان هم ادامه دارد. مطمئنا تا روزی که نتوانیم این نتایج را جبران کنیم ناراحت می‌مانم.
شب بازی از شدت ناراحتی توانستی بخوابی؟
بهتر است دیگر فیلم هندی‌اش نکنیم، این طبیعی است که ناراحت باشم اما اینکه چه بر من گذشت و جزییاتش چه بوده مهم نیست و باید تلاش کنیم جبران کنیم.
الان خیلی‌ها می‌گویند با این دو گل تو موقعیتت را دوباره از دست دادی. اصلا در بازی هم استرس داشتی که اگر گل بخوری نیمکت‌نشین شوی؟
این مساله فنی است و فکر می‌کنم باید با مربیان در این باره صحبت کنید اما در اینکه من فیکس بشوم یا نشوم تاثیر ندارد و مهم نتیجه گرفتن تیم است. باید همه به تیم کمک کنیم. فوتبالیست بالا و پایین دارد یک روز در اوج است یک روز نه. آنهایی که این را نمی‌دانند نمی‌توانند بازیکنان را درک کنند. خیلی از فوتبالیست‌های بزرگ هم این روزها را داشته‌اند و برخلاف تصور خیلی‌ها روزهای تلخی را هم تجربه کرده‌اند.
یعنی جمعه روز بد تو بود؟
می‌توانم بگویم روز بدشانسی‌ام بود چون فکر می‌کنم همه چیز طور دیگری رقم خورد.
اما خیلی‌ها می‌گویند خوش‌شانس هم بودی چون یک توپ به تیر افقی خورد و برگشت، یک توپ هم به تیر عمودی خورد و بعد از برخورد به تو به زمین برگشت.
حتما آنها را هم من مقصر بودم که به تیر خورد؟ وقتی توپ جلوی هجده قدم لو می‌رود خیلی سخت است که برش گردانی. خیلی‌ها درباره فوتبال حرف می‌زنند اما باید دید کارشناسان چه می‌گویند. اگر بعد از باخت انتقادها تخریبی باشد این زیاد جالب نیست و امیدوارم منصفانه انتقاد کنند.
بعد از بازی حتما افرادی بوده‌اند که با تو تماس بگیرند و دلداری‌ات بدهند.
بله، دو نفر از بزرگان فوتبال که اسمشان را نمی‌برم تماس گرفتند، هم انتقاد کردند، هم راهکار دادند. آنهایی که من را می‌شناسند می‌دانند توانایی‌هایم چقدر است و همیشه به من دلگرمی داده‌اند. من قبل از این بازی در آخرین دربی که به میدان رفته بودم از نگاه کارشناسان بهترین بازیکن زمین شدم اما انگار برای خیلی‌ها این چیزها مهم نیست. خوب نیست اینطوری بازیکن را تخریب کنند. انگار بعضی‌ها دلشان می‌خواهد آنچه خودشان دوست دارند را بزرگ کنند. البته اینها دیگر برایم عادی شده اما من اشتباهم را قبول دارم و از پرسپولیسی‌های واقعی عذر می‌خواهم.


نظرات شما عزیزان:

یاسمن
ساعت12:23---29 دی 1390
ببخشید محمد جون یادم رفت ازت تشکرکنم .مرسی

یاسمن
ساعت11:51---29 دی 1390
میثاق جونم همیشه تو قلبمی

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در سه شنبه 29 شهريور 1390برچسب:مصاحبه, معمارزاده, پرسپولیس ,,ساعت 23:8 توسط محمد| |